Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Ta vara på naturens gåvor.

Av Mats Lindestam - 12 juli 2011 20:33

Det är fest i helgen. Det är vi, kidsen från föräldrarnas kompisgäng, som har skaffat oss en egen årlig fest. I år har den gått ett varv och det är vår tur att ha den för andra gången.


Efter jobb var det bråttom som bara den till Landskrona för att handla till festen. Jag tog tåget från Lund och väl i L.A var det snabbmarsch från stationen till Coop, via cykelvägen mot Häljarp.


På vägen blev jag väldigt kissnödig och nästan som på beställning dök det upp ett hål i staketet, in till en ödetomt, där jag kunde krypa in och uträtta mina behov.


Nästan precis där jag hamnade fanns det en hävert till vinbärsbuske och en lite mindre buske med björnbär. Så nu har vi gratis dessert till festen och ett par färska björnbärsskott att plantera. Man skall ta tillvara vad naturen erbjuder.



Det visade sig att hålet i staketet även erbjöd en genväg till Coop. En riktig turdag!


Grillspett är faktiskt snabbmat!


Efter att vi hade handlat färdig var vi hungriga som vargar och eftersom det var "granntvä'r" ville jag grilla. Dessutom ville jag prova min "Barbeque Skewers" som har legat, oanvända i uterummet, i nästan två år.


Jag har alltid varit lite avigt inställd till grillspett och tycker att det är "klabbigt" att hålla på med.


Idag blev jag dock positivt överraskad. På minder än en timme hade vi gjort, grillat och ätit våra spett. Det är kortare tid än det tar "MAX" att "sve" en hamburgare, dynga på en deciliter majonäs, lägga på en tomatskiva och placera burgaren mellan två bröd.

   

Sandra har, för egna pengar, införskaffat ett "Insektsskådarkitt". Komplett med håv, förstoringsglas och samlarburk med avdelningar. Hela helgen har hon, med liv och lust, gått in för sin Insektsskådning.  

För att få till lite glamour till ett annars mörkgrått yrke så har hon kompleterat sitt insektsskådarkitt med blommiga handskar, guld-flip flops och någon slags Gucci & Gabbana-väska. 

   





 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards