Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Det är kanske Bjärven?

Av Mats Lindestam - 31 juli 2011 09:36


Jag säger: "- Kattjävlar som skiter i min trädgård!"


Kattvänner/Kattägarna säger: "- Det är nog igelkottar."


Jag googlar och säger: "- Nej, igekotten skiter som ett lillefinger, rakt, svart och tunnt."


Kattvänner/Kattägarna säger: "- Det är nog rävar."


Jag säger: "- Sedan rävpesten, 1900-sprättihönsaskit, så har jag inte sett en räv, i Tågarp, ens på vykort."


Det kan ju vara någon av alla lastbilschaufförer, som kör förbi på 110:an här utanför, som stannar till nattetid och "lassar". Av storleken att dömma så skulle det mycket väl kunna vara resterna av något supersized hamburgermeal.


Det kanske är Bjärven?


Allt annat verkar ju mer rimligt än att det verkligen skulle vara någon av alla de halvdussinet katter som stryker runt i kvarteret.


BTW: Varför skaffar man en katt och sedan låter den vara ute? Vad är meningen med ett sådant husdjur, "utekatt"?

Kan man inte bara mentalt annektera en hare på fältet och betrakta den som sin "utehare". Dessutom slipper man besväret med att asa hem den och sätta på ett halsband och lära den stryka runt i kvarteret och skita på gräsmattorna. Man kommer man att ha lika mycket kontakt med sin "utehare" som sin "utekatt". Ingen skillnad där!


Jag säger: "- Kattjävlar som skiter i min trädgård!"


Och det är min övertygelse tills jag är överbevisad om motsatsen.

 
 
Ingen bild

Oett

31 juli 2011 19:07

You have a point. Dessutom är ju hare godare än katt. Lite win-win när uteharen "går bort". Katt gör sig inte lika bra med dillstuvad potatis...

Men gräver inte katter ner sitt bajs? De brukar ju föredra sand. Ser ut som hundbajs. Någon misstänkt i närheten?

Mats Lindestam

31 juli 2011 19:16

Jo, en hel del misstänkta men då är det en ren och skär krigsförklaring, från ägarna, eftersom alla hundar är kopplade (i alla fall dagtid).

Jag tänkte att jag börjar "kasta skit" (götallaborg) på djuren som strövar fritt.

Nästa steg är IR-kameror och truppminor.

 
Ingen bild

Oscar

1 augusti 2011 15:30

Dealextreme.com Där finns kameror du behöver.
:-)

Mats Lindestam

1 augusti 2011 19:34

Truppminor?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards