Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Holy War

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2011 13:28

Jag har inlett ett krig med mitt livs högsta insats, min själ och livet efter detta.


Ett krig mot Svenska Kyrkan.


   

Svenska kyrkan har övertagit lokalerna som förut var Tågarps Förskola. Vad man mer har gjort är att man har förbjudit ungarna i byn att använda lekplatsen som är inrymd på tomten. Varför?


Jag kan förstå om "The Holy Roller" inte vill bli störda av barn när dom har sina möten men när dom inte är där så förstår jag inte vad det skulle kunna göra för skada om  barnen använde sandlådan eller gungorna. Ungar är ju inte dummare än att man kan förklara det för dem.


På de drygt 7 månaderna som Kyrkan har varit i besittning av fastigheten har jag inte sett en enda kotte i församlingshemmet. Vilket gör att lekplatsen står oanvänd den mesta delen av tiden. Dessutom finns det inte en enda rekorderlig, annan, lekplats i kvarteret.


Är "De Frälsta" rädda för skadegörelse? Varför då i så fall? I alla de år som fastigheten var en förskola (> 7 år) så var det inget problem att ungarna använde lekplatsen, på de tider det inte bedrevs förskola där. Mig veterligen har det inte förekommit någon skadegörelse där. Om det är så att det förstörs saker på fastigheten så får man ta tag i det. Hur som helst tror jag inte det är kvarterets 3 till 8:åringar som ligger bakom den mesta skadegörelsen.


Hur som helst, nu har jag satsat mitt efterliv och min själ på "The Holy Rollers" Craps table. Fortsättning följer.


När Jesus såg detta, blev han misslynt och sade till dem:

"Låten barnen komma till mig, och förmenen dem det icke;

ty Guds rike hör sådana till."


Skrattade gott åt en katt, i går, när jag var ute och sprang. Han låg där, svart och vit, i vetestubben, två meter ifrån mig, där jag sprang förbi och tycket att han var mäkta osynlig.

Jag lät honom tro det och ignoreade honom totalt. Kanske gjorde jag honom en björntjänst genom att inte syna honom. Det får vi aldrig veta.


I kassan, på Coop i L.A., stod jag bakom en tant som verkligen måste gilla Piggelin.


 

Sexton paket tyckte jag hon sa till kassören.

Jag tänkte mest på hur "oheffla" mycket Vodka och Fruktsoda det skulle gå åt för att göra "Piggelindrinkar" av alla dom glassarna. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards