Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Holy Peace

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2011 19:22

 

Det blev ett kort och tråkigt krig. Ingen riktig anledning till att gå ur Svenska Kyrkan (Nu får jag hitta en ny).


I eftermiddags märkte jag att skylten jag satte upp på församlingshemmet var borta och inte långt därefter ringde prästen i församlingen och berättade att deras skylt skulle tas bort och ersättas med en ny.


Den nya skylten skulle berätta (för icke läskunniga barn) att anledningen till att barnen inte fick leka på lekplatsen var att barnen kunde skada sig och om dom gjorde det så var Svenska Kyrkan ersättningsskyldig.


Ok, det är ett bra argument. Det får jag ge dem. Jag orkade inte tjafsa om "friskrivningsklausuler" eller något sådant. Jag gav upp och tackade för påringningen.


Jag tänker: "Hur gör man på de komunala lekplatserna?"

Vad händer om jag ramlar av en gunga där och slår mig "såinibänken", pyntar kommunen min sjukhusräkning då? Det finns kanske pengar att tjäna...?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards