Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Skånes Djurpark

Av Mats Lindestam - 4 september 2011 13:02

Igår blev det en tripp till Skånes Djurpark.


Det visade sig vara ett illa valt tillfälle. Alla djuren var sjuka i salmonella och det var strängeligen förbjudet att klappa och komma i kontakt med djuren. Så klappoteket Barnens Zoo och Ponnyridningen gick bort.


Fast vid Lo-hänget började det hända grejor. Först hände ingenting. Alla lodjuren var som försvunna, så vi fick fixa lodjur själv med morrhår i chokladglass.


 

När jag och Sandra gick runt Lo-hänget så sprang vi på ett par händer fulla med kantareller. Dår tog dagen en helt ny inriktning.


 

Efte det så tappade vi helt intresset för djuren och ägnade resten av eftermiddagen åt att leta kantareller. De blev dock inte så mycket mer än en macka full.


Det mest håniga var när vi komm till Uggle-hänget. Där var det säkert  en hel liter kantareller, men in dit kom vi inte.


Sist på rundan kom vi till Kronhjortarna. Vilka pampiga djur! Älgen får ursäkta.


 

Jag kan förstå varför adeln ville ha ensamrätt på att jaga dessa djur. Fast egentligen kan jag inte förstå varför man vill jaga dessa mäktiga djur alls.


 
 
Ingen bild

Olga.

4 september 2011 13:21

Hej! Jag heter Olga och jag är 23 år, jag jobbar på ungdomsmottagning. Jag har en blogg som handlar om puberteten, men även annat också. Jag vill rekomdera den för dig. pubertetenochmer.bloggplatsen.se/
Du kan fråga om allt! Jag svarar på alla frågor. Kom ihåg, det finns inga dumma frågor!

Jätte fin blogg föresten!

Mvh Olga. :)

Mats Lindestam

4 september 2011 13:32

Tack för komplimangen, Olga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards