Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Framme i Lindvallen.

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2012 18:22

Klockan är 18:00 och efter att ha brottats med vår dotter i en och en halv timmer är jag och Anette nu gisslan i vår lägenhet i Lindvallen. 


Eftersom vi är dåliga föräldrar och tvingade henne att dricka upp sin Fanta och äta upp sin hamburgare, på restaurangen, innan hon fick glass så var vi idioter. När vi inte ville köpa godis och grejer till henne så var vi dumma i huvudet. Så det blev inlåsing på rummet på hotellet.


Nu sitter vi, dumma föräldrar, utan öl och tittar på OS.


   


Resan upp gick bra, även för Sandra, och jag börjar misstänka att det vart tack vare att jag hade laddat ner SVT-plays kompletta barnprogramutbud så att Sandra kunne titta på det på Laptop:en.


Jag lyckades persa i minimal bensinförbrukning.


 


Den enda incidenten var när vi skulle tanka på ett ställe och vi sprang på en tysk, en norrman och en tredje bilist som om jag gissar den tredje bör ha varit Bellman. Det var sex nävar i samma röv och inget hände. Jag är inte helt säker på att de visste var bensinen skulle in. De fick ut varandras kvitton och visste knappt vilken bil som var deras när rätt kvitto hade hittat rätt ägare. 


 


Om jag inte hade gått ut och fått jagat bort normannen så hade vi stått där ännu.


Lägenheten vi fick var jättefin men allt överglänstes dock av det faktum att det ingick en Playstation 3 i varje lägenhet. Det uppskattas. Synd bara att man inte visste så att man kunde tagit med sig lite goa spel. 


 


Nu när man ändå har husarrest.


 


En liten roadmovie



 
 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards