Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Åre (dag 4)

Av Mats Lindestam - 16 januari 2013 15:40

Vissa som tittar på denna bilden kan med säkerhet säga att klockan är 11:00.


 


Det är nämligen först då man kan få två Lumumba Sr och en Lumumba Jr på Restaurang Kastrullen i Sadelbacken. Det har vi inte missat en enda dag, traditioner skall följas.


I dag har det snöat hela dagen, helt underbart! Det är få skaker som kan får en på så gott humör som lite riktig snö i backen. -9-gradig, sakta singlande snö. Det är nästan synd och skam att man inte har en Ultra-HD kamera.


 


 


Vi är sjukt nöjda med vårt boende. I år bokade vi inte någon stuga utan vi valde att bo på Åre-Björnens hotell. Fast den är nästan mer stuga än någon annan stuga vi har haft.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Det bästa med allt är värmeslingorna i klinkern på toaletten. Jag funderar på att sova inne på toa. Om värmeslingorna värmer så gott om fötterna borde de göra underverk med all träningsvärk i vader, lår, rygg, nacke, osv...


Det enda jag inte är helt kontant med i lägenheten är att det inte finns någon kaffekokare utan en Perkulator.


 


Någon mer klyddigt sätt att laga kaffe har jag inte varit med om. Jag fick ringa min mor och fråga hur man gjorde kaffe i en dylik. Jag tänkte lite fördomsfullt att "gamla" människor (födda före 1945) måste ju veta hur man handhar en perkulator. Min mor visste inte men slog upp hur i en kokbok. Häll i vatten i kannan, tillsätt kaffebönor och koka i 3-5 minuter. 


Det låter lätt men något mer stokastiskt kaffe har jag aldrig smakat. Fast man kan gör likadant varje gång så blir det allt mellan the och tjära.


Till sist, just for the record, om någon lärare råkar läsa. Sandra är mycket flitig med sina läxor.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards