Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Fast

Av Mats Lindestam - 27 mars 2013 07:15

Jag såg en dokumentär (Vetenskapens väld - del 11), här om dagen, som grabbade tag i mig. Dokumentären handlade om att fasta. Så nu har jag fått för mig att jag skall börja fasta.


I dokumentären beskrev man två sätt att fasta. Antingen fastade man 3.5 dagar varannan månad eller så fastade man varannan dag. I den första metoden åt man endast 50 kalorier per dag under fastan. Någon lätt soppa eller så.

I varannandagsmetoden åt man vad man ville den ena dagen och den andra dagen skulle man ligga runt 600 kalorier.


Killen som var försökskanin i dokumentären valde ett tredje alternativ. Han fastade två dagar i veckan. Jag skall testa den metoden tänkte jag. 


Jag har yttermera respekt för detta med att fasta. Jag vet vilket arsle jag blir om det, t.ex går lite för lång tid mellan frukost och lunch. Hur skall jag då inte bli om jag bara får äta 50 kalorier soppa i två dagar?


Jag har varnat min familj (Jag kanske får prata med Sandra en gång till så att hon inte undrar varför jag skäller på henne extra mycket denna helgen.) och på lördag tänkte jag börja. Jag testar en dag för att se vad det innebär. Överlever jag utan men så kanske jag testar på söndag också. 

 
 
Mia

Mia

31 mars 2013 08:06

Hej Mats,
Jag såg också den dokumentären. Blev inte direkt sugen på att fasta men blev förtjust i Michael Mosely, försökskaninen :-).

Varför skall du ge dig på det? Har du några onda värden att komma bättre överens med?
Kram//Mia

http://www.format1.se

Mats Lindestam

31 mars 2013 11:42

Hej Mia,
Det finns nog en hel del utrymme för att förbättra livskvaliten. Jag vet inte om jag vill förlänga livet men kan man må bättre under tiden man lever så på. Jag gick igång på att sänka hastigheten i kroppen och kanske slippa cancer och kärlsjukdomar.

Skulle man bli av med några kilon på kuppen så är det bara bonus.

Kram
/Mats

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards