Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Råttet är mågat!

Av Mats Lindestam - 30 april 2013 08:29

Det är inte ofta jag bryr mig om vad folk sysslar med på gymmet men idag hände det.


Jag höll på som bäst när det stormar in en tjomme. Förmodligen har han fått för sig att måttet är rågat. Han måste börja träna och det är nu! Därför har han först cyklat till jobb, på 110% av sin maxpuls, för han är svettig som ost och flåsar som en grindval när han kommer in.


Jag gissar att killen är en mellanchef på ett större företag i teknikbranchen, för jag ser honom i omklädningrummet efteråt i typisk mellanchefsuniform, blå skjorta och beiga chinos. Fast i sina cykelkläder ser han mest ut som den felande länken. Han påminner om en silver-gorilla-hane där buken sticker ut åt ett håll, A:et sticker ut, diametralt åt andra hållet och så har han den typiska gorilla-svanken i ryggen. F-n vet om han inte gick lite hjulbent också. Dessutom så var det ett bra tag sedan han cyklade sist för tröjan och cykelbyxorna har slutat att mötas där det en gång fanns en midja.


Jag tränar ofta med lurar, dels så kan jag lyssna på den musik jag vill och dels så stör jag ingen annan. Att störa folk bekymar inte Alfa-Kong ett dugg. Så fort han har fått ner pulsen så pass att han orkar ta sig bort till radion dundrar han på Rockklassiker på elva (11). Här skall det gymmas!!!


Min teori om att killen är en mellanchef styrks ytterligare av att han totalt försöker dominera situationen och gymmet. Han vill vara en alfahane. Han far som en vante mellan maskiner och vikter. Han är aldrig på ett ställe mer än en gång/ett set. Han kanske besöker de stora muskelgrupperna två gånger. Speciellt skivstången, Pec:sen bör ju vara lite markerade. Själv har jag svårt, när jag är färdig med en övning, att gissa vad killen INTE gör och var jag kan fortsätta.


Jag sitter i roddmaskinen när han frågar om jag skall använda några vikter i ett ställ. Nä, svarar jag, och tänker fortsätta att fråga om det inte framgår med all önskvärd tydlighet att roddmaskinen är självförsörjande på vikter? Jag undviker att fråga.


Jag fruktar i det längsta att han skall komma fram och be att få "köra i mellan" på maskinen jag använder för tillfället. För då måste jag dra till honom på snäckan.


Be gone you troll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards