Masse Mysing

Alla inlägg under maj 2013

Av Mats Lindestam - 7 maj 2013 21:39

Jag kände att det behövdes ett motvikts-inlägg till det lite tunga förra inlägget.


Shake it down people, clap your hands,
Just to celebrate the fact that you can.
I don't know what tomorrow will bring,
So tonight baby dance and sing.


Av Mats Lindestam - 7 maj 2013 21:10

 

 

"Jag hört att kriminaliteten har ökat här nere sedan Franco dog"

"Ja, folk har ingen respekt för polisen längre. Dom har fått sina demokratiska rättigheter lite för fort. Det var bättre på Francos tid."

 

Vilket ohyggligt uttalande det är! Jag har aldrig tänkt riktigt på det förrän igår. Jag såg en dokumnetär på Kunskapskanalen om människor som kämpat mot Franco i spanska inbördeskriget och som tvingades gömma sig undan Francos polis “Guardia Civil” tills att det utlöstes allmän amnesti 1969.  

 


30 år i mörker

“Efter spanska inbördeskriget tvingades många människor att gömma sig för att undgå döden. I 30 år bodde de instängda.”

 

 

Dokumentären handlar speciellt om Manuel Cortés som bodde 30 år i små dolda rum i olika hus. Vad som speciellt grep mig var när Manuel berättar om hur han satt i sitt rum och såg sin dotter växa upp, gifta sig, få barn, fått se sitt barnbarn dö, etc... och inte kunnat delta i detta.

 

Nu när man har barn sjunker det plötsligt in.

 

“Dom har fått sina demokratiska rättigheter lite för fort.”

 

30 år i livet men utan att egentligen leva. Många stod inte ut och tog sina liv.






Av Mats Lindestam - 4 maj 2013 15:08

Det är bara att konstatera, man är en dålig förälder.


Sandra har börjat spela fotboll i ett tjejlag i Billeberga. Efter alla gånger hon har börjat och slutat på aktiviteter, efter ett par tre gånger, så fanns det inte en chans i helsike att hon skulle få några fotbollsskor. Inte förrän till hösten i alla fall. Då skulle dom anmäla laget till spel i någon serie.


Hon fick lite nya träningskläder och fotbollsstrumpor. Det kunde vi kosta på henne och om hon bet ihop och fortsatte till hösten så skulle hon få ett par riktiga fotbollsskor. Tills dess så kunde det duga med gympadojjor.


 


Trots det står det nu ett par sprillans nya Umbro på köksbordet.


Jag slank in om Team Sportia i L.A efter att jag hade varit och tränat idag. Jag kunde bara inte motstår dessa skor. Mot allt bättre vetande.


249 kr är ju som hittat, eller?

Ovido - Quiz & Flashcards