Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Nu startar allvaret

Av Mats Lindestam - 6 januari 2014 15:13

I morgon startar allvaret igen. 


Det har varit ett kreativt jullov. Jag köpte på mig en Raspberry Pi, sladdar, LED:ar, kopplingsbrädor och knappar. Jag fick faktiskt ihop något och kunde blinka och tuta med GPIO-pinnarna. Dessutom hittad jag ett USB2Serial-kort i gömmorna. Så efter lite hjälp och mycket googlande kunde jag faktiskt logga via UART också.


 

Här är rörligt bevis också.



Är mycket nöjd men som sagt så börjar allvaret i morgon. Nu plockar man väl inte upp de grejorna förrän nästa jullov, i bästa fall.  

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards