Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Kriminell

Av Mats Lindestam - 23 april 2010 05:57

Fanken vad man kan känna sig krimnell fast det "bara" är månadskortet till tåget jag glömde. Det känns som man har rånat en bank eller något.

Fast halva skulden lägger jag på Skånetrafiken. Hur kan man inte, året är 2010, betala med kort på tåget? Betala med kort kan man göra på vilken liten hål-i-väggen-krog, med fyra pinnstolar som uteservering, som helst. Dock inte på Skånetrafikens tåg. Där är casch king. Jag har aldrig kontanter med mig. Skulle jag till äventyrs ta ut kontanter så gör jag av med dom direkt. Skånetrafiken, read my lips "Jag har aldrig kontanter med mig".


Lyckligtvis fanns det en snäll tågvärd som kunde se mitt dilemma och som kunde se mellan fingrarna. Han lät mig gå med ett "Kom ihåg att ta med biljetten i morgon.". Från och med nu skall jag alltid ha samma byxor, jacka och väska så att jag alltid får med mig mina grejor.


Sitter och titta ut över nejden medan jag pendlar till jobb. Jag ser lite rådjur och något som ser ut som en utter. Att se vilda djur gör mig alltid lite lycklig. Det är på något sätt uppfriskande att se att det kan finna vilt liv i detta annars så tätbebyggda och skoglösa västra Skåne.

 
 
Ingen bild

Oett

23 april 2010 06:49

Hade du spanat vilda djur och varit allmänt lycklig om samma sak hade hänt en måndagmorgon?
;-)

 
massemysing

massemysing

23 april 2010 15:11

Förmodligen, jag kan inte se varför det inte skulle vara så. ;-)

http://massemysing.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards