Masse Mysing

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mats Lindestam - 13 augusti 2010 06:53

Det är fredag och klockan är 06:30. Här står jag på "Höjdpunkten" i mitt liv. Efter det här kan det bara gå utför, eller?

 


Jag har bytat avdelning på jobb. Det var längesedan sist men nu känner jag att det är kul att jobba. Jag har träffat en massa bra kolleger som är så som jag skulle vilja vara. Dom ser helhetsbilden över det vi håller på med samtidigt som dom är insatta i detaljerna.


Själv tycker jag att jag oftast Forrest Gump:ar mig runt. Jag singlar runt här i livet, som ett höstlöv, och fattar ingenting. Hittills har jag haft tur och singlat runt och stött på "rätt" saker som har gjort att jag har lyckats knyta ihop säcken till sist. För varje ny uppgift jag får så undrar jag om det är denna gången jag inte skall ha tur och lyckas stöta på dom grejorna som behövs och allt skall braka ihop...?


Det är väl inte så illa att man inte lär sig något under vägen men jag blir adrig en såndär "skön kille/tjej" som ser helheten och samtidig kan detaljerna. Jag ser varken helheten eller detaljerna.


Nä, nu måste jag börja "singla runt" så att jag kan komma hem och hålla helg.


Top of the mornin' to ya!

Av Mats Lindestam - 12 augusti 2010 18:29

Nu har dom landat, marsianerna. I vår trädgård!

Det skulle kunna vara grannens barnpool, men det verkar lite väl långsökt.

Man har ju följt X-files så man vet ju hur dom ser ut, deras farkoster.

  

Av Mats Lindestam - 12 augusti 2010 18:23

Ferrari-röd!

  

Av Mats Lindestam - 12 augusti 2010 17:22

Anette och Sandra var inne i L.A idag för att köpa färg till Sandras skrivbord. Bänkskivan skulle målas i Ferrari-röd.


Jag log gott för mig själv när jag kom hem, från jobb, och klev in i garaget.



"-Hon är ju helt förvirrad. Ferrari-röd, my ass!"  Det var upplagt för en straffspark. Jag stegade in i huset och gjorde Anette uppmärksam på att "-Bara så att du vet, dendär färgen är inte röd. He, he, he!".


Efter att Anette upplyst mig om att det var första lagret grundfärg hon hade lagt på så gick jag och hängde in min jacka i nyckelskåpet.

  

  


Av Mats Lindestam - 8 augusti 2010 18:43

Hasse "Kvinnaböske" Andersson måste ha gått igenom plugget med IG i geografi.


”I Honolulu går man klädd liksom en zulu med ring i näsan”


Han kan f-n inte skilja på Sydafrika (där Zulu-folken finns) och Hawaii (där Honolulu är största staden på ön Oahu).

Om någon har vägarna förbi Hasses Lada så be honom surfa in på http://massemysing.bloggplatsen.se så får han lära sig ett och annat.

Av Mats Lindestam - 4 augusti 2010 20:02

I give credit where credit is due.


Jag vill börja med att gratulera min sambo till segern i kvällens "minigolf" (minder vetande kallar det "bangolf". Det kan 08:orna hålla på med. I Skåne kallar vi det för vad det heter, minigolf.). 


  

Själv uppfann jag ett nytt golfbegrepp "Hole In 7". 


Det är visseligen sju slag och det ger en 7:a på score-kortet men det är en 7:a med "beröm godkänt". 


En Hole In 7 är när man slår i det sjunde slaget, på ett slag, från startpunkten typiskt från dom banorna där bolljäkeln tvunget skall rinna tillbaka hela vägen.


Tre Hole In 7 mäktade jag med idag. Så med det i åtanke är jag ganska nöjd och firar min andraplats med tre fingrar byxljummen Ardbeg.


Gutå'r!

Av Mats Lindestam - 3 augusti 2010 21:06

Vad är det för fel på gubbar > 70 år. Varför tror dom att tvåla in sina genitalier och dom två skinnbitarna dom har till arsle i en timme & frusta och fräsa ut allt som finns i bihålorna i duscharna på våra gym och friluftsbad är ett mått på vilka jäkla renlevnadsmänniskor dom är?

Vad dom utför i övrigt på gymmet eller badet spelar ingen som helst roll. Bara man har haft en ordentlig tömning av sinus paranasales.


Fan vad det är motbjudande. Jag duschar alltid med badtossor numera.

Av Mats Lindestam - 3 augusti 2010 20:06

Skånetrafiken suger raketost!!!


NOTE: Detta är ett litet experiment. Varje gång jag skriver något negativt om Skånetrafiken så får jag väldigt många påhälsningar från Skånetrafikens intranät. Dom verkar ha större kontrollbehov än FBI. Skannar dom internet efter dålig publicitet? Undrar om det medför högre priser på månadskorten för dom som är negativa?

Ovido - Quiz & Flashcards