Masse Mysing

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mats Lindestam - 3 augusti 2010 19:46

Jag hade gett mig ut på kvällens joggingtur och hade precis börjat och var mitt i "mördarbacken".

Notering: Det finns inte en enda väg, i något väderstreck, ut ur Tågarp som inte inkluderar en "mördarbacke".

Jag var som sagt mitt i en av mördarbackarna och hade väl precis börjat hitta någon slags synkroniserad andning när det rullar upp en bil vid min sida.

I bilen sitter en dam på 70 och några, med nedrullad ruta, och undrar om jag råkar vet hur man tar sig till Vallåkra?


"Vem är jag, turistinformationen i Tågarp?"

Med tanke på min situation hur sugen trodde hon att jag var på att svara på frågor?

"-Du får åka tillbaka och ta till höger", var allt jag fick ur mig. Det räckte för att bli av med henne i alla fall.


Sedan tog det mig minst två kilometer att komma in i rytmen igen!


Ovido - Quiz & Flashcards