Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Hold the Satellit.

Av Mats Lindestam - 28 oktober 2010 07:34

Jag såg på programmet "The Seventies" på SVT att Ted Gärdestad hade varit i USA för att spela in en platta för sin världslansering. I USA jobbade Ted med ett gäng studiomusiker. Bland annat bröderna Porcaro och Steve Lukather d.v.s det som sedan skulle bli eller kanske redan var Toto.


När jag nu sitter på tåget och hör "Hold the Line" så slår det mig hur lik den faktiskt är Teds "Satellit" i arret (Det skriver jag bara för att jag inte kan stava till arrangemang.) och instrumentering. Man kan inte ta fel på Steves gura.


I samma program, "The Seventies", såg jag att när Ted bröjade sin karriär hos Stickan Andersson så hade Ted ABBA som husband. Det kan man inte snacka bort! Sämre kan man ha det.


Det är i skenet av det som jag inte kan fatta varför Ted fick ut så lite av sin musikaliska gärning när han nu hade det så förspänt. Teds portfölj med, bra, låtar är så tunn att den nästan är tvådimensionell.


Men nu var det inte för att hacka på Ted som jag skrev detta inlägget.


R.I.P Ted!






 
 
Ingen bild

Oett

28 oktober 2010 08:28

Måste erkänna att jag är väldigt svag för "Angela". Speciellt första raderna. Jag vet inte varför, kan inte förklara det.
Men det spritter i benen...

Mats Lindestam

28 oktober 2010 11:53

Det måste väl vara baby & womb som triggar.
Man har lite andra perspektiv på livet efteråt. Testa denna låten och se om det slår an en sträng. Man kan leta upp hela texten om man vill. Jag älskar den.

http://massemysing.bloggplatsen.se/2010/02/19/2566427-this-womans-work/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards