Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Semester

Av Mats Lindestam - 1 december 2010 08:42

Idag började jag min semester. I år lade jag den ovanligt sent. 


Jag var lite uppstressad i morse för  Sandra skulle till skolan. Det kanske inte låter som något att bli stressad över. Jag har dock inte vanan att skicka iväg henne på morgonen och jag var på helspänn för att allt skulle kugga i och för att hon skulle få med sig allt. Det var lappar på spegeln och påminnelser i mobilen som gällde.


Jag fick ju starta med den värsta dagen, gympadagen! Skulle jag komma ihåg att få med gympapåsen? 

Förutom att det var gympa idag så var det första dagen för årets julkalender. Trots att upplägget från SVT var klockrent: 15 min julkalender mellan 07:15 - 07:30 och 2 min "klädrace" (för att hetsa ungarna att klä på sig) därefter, så var vi sena ner till bussen som går 07:50. Det var dock precis alla just idag. Det kom folk springade från vänster och höger. Vi var långt ifrån sist. 


Efter att bussen hade taxat ut på 110:an så hade jag en underbar promenad hem i vintersolen. 


Vad är den manliga motsvarigheten till "Bullmamma"?


Idag skall Sandra ha med sig sin kompis Siri hem. Eftersom det är min första hemmadag så vill man ju ligga bra till och få en skön start. Jag iklädde mig helt enkelt rollen som "Pannkakspappa". Smeten står och "päser" i kylen, "as we speak". Hin håle skall ta dom om dom inte vill ha pannkakor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards