Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Slutsats

Av Mats Lindestam - 2 februari 2011 07:55

Det är kanske att göra det lite lätt för sig men jag tyckte att slutsatsen i detta blogginlägg var så bra.


Slutsats


Jag snor ett citat ur slutsatsen.


"Vad har jag lärt mig av detta?

Jo, att vedertagen stavning inte är det samma som korrekt stavning.

Visst är det roligt att påpeka felstavningar och särskrivningar i medier, precis som vännernas och familjens felformuleringar. Men viktigast är egentligen att vi kan kommunicera med varandra.
...

Errare humanum est - Att fela är mänskligt"

 
 
Ingen bild

O

2 februari 2011 09:44

Agree! Men det gäller ju just OM vi kan kommunicera med varandra. Man vet ju inte hur andra läser och tolkar saker. Så man får nog hålla sig till en del regler för att få med så många som möjligt.
Apropå det så hörde jag två "kidz" snacka på bussen. De hade nog nyligen sett någon "ståuppare" från det däringa Amerikat. Inte vackert när de försöker prata engelska så meningarna blir på svengelska. Som en äldre herre som inte kan engelska som tar sig fram på svengelska, då skulle detta vara ungdomsvarianten men på något sätt cool.
Kände mig gammal och det är jag ju faktiskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards