Masse Mysing

Alla inlägg under maj 2011

Av Mats Lindestam - 10 maj 2011 18:18

Har precis kommit tillbaka från en konserttripp till Köpenhamn där vi såg Sade.


Sade slår rekord i minimalism. Första albumet på 10 år, första turnen på 17 år, första konserten i Köpenhamn på 25 år, första konserten med Sade för mig och det var helt episkt.


    
På 1970-talet pratade man om Holland, Johann Cruyff och "Totalfotboll". På 2010-talet måste man prata om England, Sade och "Totalkonsert".


Sades musik består av många hits men inga upptempo rökare. Jag kände en lite tunn rädsla innan konserten att det kunde bli lite segt om hon bara stod upp sjöng sina hits men som jag sa så var det "Totalkonsert det handlade om. Redan efter de första takterna så hade hon stigit upp genom golvet och tagit befälet.


 
Det var allt! Magisk ljussättning, det var film på en duk bakom och en annan film på ett draperi framför och mitt i allt stod en upplyst Sade och ägde med sin coola suggestiva musik.


 
Några gånger steamroll:ade Sade mig och jag kom på mig själv att glömma att lyssna på musiken. Efteråt var jag helt matt.


Jag känner inte många som gillar Sades musik och det har jag all respekt för. Jag tycker dock synd om alla som inte var på plats på Forum i Köpenhamn igår eller de som inte har köpt någon biljett till någon annan av Sades konserter. Det här handlar inte om Sade och hennes musik, det handlar om Totalkonsert.


 
Sade on AB


Sade on BT


Sade on FB



Av Mats Lindestam - 1 maj 2011 15:17

Jag vet inte om man kan tala om paradigmskifte, men det blir i alla fall same, same but very different.


Vi hoppas på ett långt och hälsosamt samarbete och att du skall bli oss lika kär som vår förra vän.


Välkommen till familjen Electrolux UltraONE Z8820!


  


Anette har redan svept över vardagsrummet, där jag i morse gick över med den bortgångna Voltan, med ett leende på läpparna. Jag tycker inte om att erkänna det men det rasslade faktiskt lite i slangen

Av Mats Lindestam - 1 maj 2011 10:12

En mycket gammal och kär familjemedlem har lämnat oss.


Han har alltid funnits där för oss i vått och torrt. När han nu tar båten över till andra stranden kommer han att vara oändligt saknad av oss alla i familjen Andersson/Lindestam.


Tack för alla härliga minnen!


  








Ovido - Quiz & Flashcards