Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

Glad Midsommar!

Av Mats Lindestam - 22 juni 2012 10:07

Jag har skapat mig en fäbless för "Outdoor Cooking". Medan jag ännu går och suger på hur jag skall konstruera min "Cooking Tripod", så investerade jag i en annan grunka jag har fastnat för, ett stöddigt gasolkök.



Eftersom det inte riktigt var älgsäsong och därför inte hunnit fälla min första älg så fick jag nöja mig med att testa av köket med en fransk omelett.


Döm om min besvikelse när låga, stup i ett, blåstes ut av vinden och det tog ca 20 minuter att få till en omelett. Då var jag glad att jag inte köpte "fancy smancy"-modellen för 1200 kr, utan nöjde mig med budgetvarianten, 350 kr, från Jula.

 


Jag är dock inte den som ger mig i första taget. Efter lite hederligt Baltazar-tänkande så kom jag på att man kunde göra ett vindskydd. För att testa konceptet så fick kartongen som köket kom i duga.

   

Nu puttrar midsommarpluggen så fint och jag har ännu ett projekt att ta itu med på semestern, ett vindskydd i Alu-plåt.


-Satan, nu tog gasen slut i den lilla tuben! Ja, ja dom sista tre minuterna får jag väl ta på den vanliga spisen.


Glad midsommar hur som helst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards