Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Tre dagars campinsemester (dag 2).

Av Mats Lindestam - 26 juli 2012 20:14

Dag 2 började vi med en gossig frukost på hotellterassen och en promendad på stranden.


     


Jag hann med ett frukostdopp i polen också.


Sedan mötte vi upp med Sandra och Moster Carina som kom med tåg till Ystad. Efter det var det sightseeing i Ystad. På stationen hittade vi Ernst-Hugo Järegårds obelisk. Det är ingen grann påg. "-Danskjävlar"!


   


Eftersom jag jag gjorde "rekryten" i Ystad så var jag tvungen att kolla upp sakerna som betydde något på den tiden.


Vår gamla pilkastnings och lillelördag förfestar-pub "Kings Head" fanns kvar. Jag gick aldrig in för att inte förstöra minnet.


 


Där gjorde jag min första och enda konsert för publik. "Wonderful Tonight", mäkta berusad, för några lumparkompisar och tjejerna i baren.


Tyvärr hade inte vårt gamla danshak "Starshine" överlevt tiden. Oj vad vi stuffade där och gjorde det bra också, tyckte vi.


 


I Ystads hattaffär hittad jag strå-cowboy-hatten i mina drömmar och var bara tvungen att köpa den. Det var dock mer än jag som gillade just den.



   


När vi blev trötta på Ystad packade vi ihop för att dra till Tomelilla för att påbörja den riktiga campingsemestern och Tosselilla.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards