Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Mission swear jar

Av Mats Lindestam - 15 december 2012 17:34

Idag var det dags.


 


Dags att vittja svärburken. När jag fick svärburken sa vi att pengarna skulle gå till välgörande ändamål, t.ex Musikhjälpen. Tyvärr kan jag säga att det var ganska mycket pengar i den. Vi borde svära mindre men då skulle det bli mindre pengar till välgörande ändamål. Så det finns egentligen inget incitament att dra ner på det, eller?

 

Så dagen uppdrag var att frakta svärburken till Malmö och Stortorget, till Musikhjälpen.

 

Jag kände mig pepp men det ser ut som om resten av familjen led av lite separationsångest väl framme på Malmö Central. 

 

 

 

Väl framme på Stortorget så var humöret på topp igen.

 

     

 

Jag vet inte vem vi skall ge dagen dumstrut/skämsmössa, oss eller Musikhjälpen. Eftersom det kostar en krona per svordom så var det till 98% mynt i svärburken (Det är mycket svårt att svära ihop till ens en tjuga. Till och med för mig) men i Musikbörsens glasbur finns bara ett sedelfack inget myntinkast.

 

   

 

Det tog ett tag att stoppa in ett par tre hundra mynt i sedelinkastet men det gick och Sandra fick önska "Flickan & Kråkan" med Jason. Slutet gott allting gott!

 

Det är femte året för Musikhjälpen och det har verkligen spridit sig. Nere på på Gustavs såg vi till och med ett gäng från Rymdimperiet som gick runt med bössor. Jag kollade runt men jag kunde inte se var dom parkerat. Man skulle ju vilja se en imperial V-wing Starfighter.

 

     

   

Det är ganska imponerande att se ett gäng Storm Troopers fast jag lovar att det går över när man ser dem i en "häst-o-go-round" för fyraåringar.

 

   

 

Det kryllad av konstiga figurer i Malmö idag. Dagens "Jag är avundsjuk på" går till Vätte-Nissarna (vad det nu var) på Triangel. Rasande granna snabel-silverskor.

 

 

 

Sandra investerade i nya julörhängen. Diamant julkulor av något slag.

 

 

 

Till sist "Dagens kunskapslucka": Varför finns det olika lampor till julljusstakar med olika många armar? 5-armade lampor, 7-armade lampor, 11-armade lampor, osv... Varför räcker det inte med bara lampor?

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards