Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Åre (dag 3)

Av Mats Lindestam - 15 januari 2013 20:40

 

 

Förmiddagen ägnades åt skidåknig i Åre Björnen, men efter lunch fick vi för oss att vi skulle åka skidor i Åre By. Vi tog skidbussen in till byn. Det var när vi skulle hem som det tjorvade till sig. Vi fick för oss att vi skulle åka skidor mellan Åre By och Åre Björnen. Vi hade inte riktigt koll på tiden och det slutade med att vi blev stående mitt i skidsystemet i en lift som slutat gå till Björnen. 


Det var när Sandra oombedd välvilligt berättade hur kissig hon var och hur mycket hon frös och jag, stressad, försökte få igång GPS:en på min telefon som vår frälsare kom, en skoteråkare från SLAO. Jag frågade om han visste en väg tillbaka till Åre Björnen, som inte innebar att gå uppför en skidbacke. Han erbjöd sig dock att köra oss tillbaka till Björnen. Sandra fick åka tillbaka på skotern och jag och Anette fick tolka bakom. Det var dock helt ok för oss. 


Slutet gott allting gott skulle man kunna tycka. Det blev ju en upplevelse i sig. Jag kan dock inte bli av med känslan att jag borde tillverka mig en dumstrut.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards