Masse Mysing

Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Jag tänker....

Av Mats Lindestam - 30 november 2013 17:13

Jag blev plötsligt tung i sinnet och kom att tänka på "Hammarmordet i Helsingborg".


Det var en pappa som slog ihjäl sin dotters man med en hammare. Tänk vilken ångest det måste vara innan man tar beslutet. Man sätter precis allt på spel.

Det brukar kallas att man tar "lagen i egna händer" och det är dåligt. Men vem håller de, som redan har lagen i sina händer och skall använda den, ansvariga för att missköta sitt jobb? Ingen, visar det sig gång efter annan.


Jag hoppas att jag aldrig behöver ställas inför detta val. Förhoppningsvis för att min dotter inte träffar ett svin. I andra hand för att om det skulle ske i alla fall så sköter lagens väktare, de som har monopol på maktmedel, sitt jobb.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mats Lindestam - 16 augusti 2014 15:47

De är nästan så att det svindlar.    Att familjen Andersson/2*Lindestam skulle finna ett gemensamt intresse i att cykla och cykla MTB dessutom.   Idag bestämde vi oss för att käka en tidig fruckost och sedan ge oss ut i görnsakerna runt Saxto...

Av Mats Lindestam - 1 augusti 2014 15:27


Vår nya pärla, en Espressomaskin, direkt från kontinenten. ...

Av Mats Lindestam - 18 juli 2014 23:21


Nya örhängen och ny fotlänk. Fast den kan ni ju inte se.

Av Mats Lindestam - 27 april 2014 07:33


Det är inte mycket fond man får ut på tio kg kalvben. Men fonden är högoktanig och kommer att bidra till många goda såser i sommar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards