Masse Mysing

Alla inlägg under maj 2010

Av Mats Lindestam - 11 maj 2010 05:58

Deras liv är till salu

Laila & Niclas sålde sitt bröllop – och de är inte ensamma om att visa upp sitt liv framför kameran 


Dagligen rasas det om en massa grejor i Aftonbladet. Denna grejen lyckades, enligt mig, sticka ut. Det rasas över att Niclas Wahlgren & Laila Bagge säljer allt som har med sitt liv att göra. Problemet är inte att dom vill sälja. Problemet är att det finns en massa idioter som vill köpa. Där borde folk ransaka sig själva. Inte minst AB. Utan köpare inga säljare! Utan tittare inga dokusåpor. De idioter, som tittar på dokusåpor och gnäller, borde också sätta sig ner och ta en funderare.


Baddabim baddabom, det är väldigt enkelt!





Av Mats Lindestam - 11 maj 2010 05:08

"Listen to me, Mister Big-Shot. If you're looking for the kind of employee that takes abuse, and never sticks up for himself, I'm your man! You can treat me like dirt, and I'll still kiss your butt and call it ice cream! And if you don't like it, I can change!"

/Homer Simpson


I mitt nya liv som telecom-prostituerad har jag utan minsta löfte om en förlängning, över sommaren, valt att cancellera semestern i år. 

Det handlar om att jag blir utan uppdrag sista juni eller sista augusti. Jag kunde bli förlängd till sista augusti (för att täcka upp för andras semester). Detta baserade förståss sig på att jag inte själv skulle ha någon semester. Så utan minsta betänketid skickade jag semestern in i en obestämd framtid.


Vad hände? När blev jag av med ryggraden? Jag brukade be folk som ville lägga sig i mitt liv att fara åt hel....

Är det det som kallas att bli vuxen? Nu har man ju villa, Volvo och rödhårig dotter att tänka på.

Av Mats Lindestam - 6 maj 2010 11:12

Om man verkligen vill komma igång meddetsamma på morgonen. Då kan man råka lyfta inte bara toalocket utan även sitringen och sätta sig rakt ner på porslinet. Då är man igång direkt...


Det var kanske därför jag fick en "Lidnersk knäpp" och lyckades hitta en lösning på ett programeringsproblem.

Jag har varit hemma i går och halva dagen idag för att göra ett test för ett konsultuppdrag på ett större mobilföretag i Lund.
Man hade 24 timmar på sig att lösa fem programmeringsfrågor. Fem frågor låter kanske inte så mycket men det blev tajt med tiden. I efterhand är jag glad att vi valde att göra testet mellan 10:00 på onsdagen till 10:00 på tordagen. Det gav mig lite tid att gå igenom frågorna efter lite välförtjänt nattsömn. Det gick väldgit trögt på onsdagen men idag på morgonen fick jag ett infall och testade ett nytt grepp och kom på en lösning på ett av problemen i alla fall. Det känndes bra.

Om jag har nattsömnen eller toalettövningen att tacka för det vet jag inte.

Ovido - Quiz & Flashcards