Masse Mysing

Alla inlägg under maj 2010

Av Mats Lindestam - 24 maj 2010 17:22

Man kan göra olika sorters origami. Anette gjorde en liten skål och Sandra gjorde ett tacoskal.

 

Av Mats Lindestam - 20 maj 2010 12:05

Är sjuk och tänkte vara lite kreativ när jag endå satt hemma och hängde. Jag kopplade upp en av de nyinköpta IGEPv2 utvecklingsbrädorna.

  


Utan att vara det minsta kreativ (det fanns en Ubuntu distribution på SD-kortet jag beställde med brädan) hittade jag ännu ett sätt att komma in på Kjelles hemsida. Najs! 100:- rabatt på induktionsplatta, det är riktigt bra!

  

Av Mats Lindestam - 19 maj 2010 16:56

Woho, Cirkusen har kommit till byn!

Man får vara glad för det lilla. Förr i tiden/på min tid (Vet inte om det är samma sak och om det är samma så känns det som om jag har checkat ut och lever i någon annans tid) så kom även Tivolit till byn. Fast det har dom slutat med. Undrar om det var samtidigt som systembolaget lades ner? Finns det fler fyllskallar på Tivoli än på Cirkus? Får kolla upp det där.

 

Av Mats Lindestam - 19 maj 2010 14:46


Jag har en kompis på vars jobb två avdelningar slogs ihop. Kompisen fick en kille bredvid sig som nästan kröp under skinnet på honom omedelbart. Cubicle-grannen var en manlig version av Lisbeth Sallander (*1), med en del färre cyberpunk attribut, plus alla andra datakillar i alla filmer som finns.


Grannen hade grejor med sig (keyboard & shit) som fick hans skrivbord att se ut som kommandobryggan på USS Enterprise.
 
När Lisbeth startade sin dator kom det upp ett felmeddelande. Han kallade då en kille och sa ”-Du som förstår dig på Windows”, underförståt att han egentligen inte befattade sig med Windows (*2) och mest ville bo i Unix eller Linux men helst ville använda sig av ett ännu klurigare operativsystem om det bara hade gått.


Vad min kompis nu ville veta av mig var om han skulle hälsa på sin granne eller skicka på honom en djävel på snäckan direkt?


Mitt svar till min kompis skall för alltid vara höljt i dunkel men jag anser att alla former av snobberi omedelbart bör beivras.


Vaya con Dios mina vänner!


(*1) Vet inte om Lisbet Sallander är en kvinnlig variant av något. Lisbeth Sallander kan mycket väl vara det tredje könet.

(*2) Varför grannen inte gillar Windows är förmodligen att han inte kan kompilera om kärnan så fort något händer.

Av Mats Lindestam - 18 maj 2010 16:25

Åh så skönt det är med lite sol och vad det gör med humöret. Det var skönt att kunna gå från jobbet till tågstationen med vinterrocken i handen. Vet dock inte var det gick fel. Hamnade inne på stationen med datorn och bloggen.


Hade det inte varit för min "knätofsdansare" till dotter så hade det blivit hängmattan på uteplatsen. Tack för att jag slapp det och tack för kittlingen jag känner långt bak i halsen som skvallrar om en kommande förkylning.


Älskar dig Sandra!    

Av Mats Lindestam - 17 maj 2010 19:36

När mor är hemma med sjuk dotter och dom får se för mycket Bollibompa kan det uppstå stor husbyggarkonst.

  


  

Av Mats Lindestam - 17 maj 2010 17:38

Släpp hörnflaggan och kom in i matchen, våren! Det är ju f-n snart sommar.


Fyra dagars frånvaro från jobb är inte det samma som fyra dagars ledigt. Det är samma sak vart enda år när man får fyra dagar vid kristi himmelsfärd. Tar det aldrig slut? Det skall grävas upp och fyllas igen, läggas sten alt. plattor, lukas , kantas och klippas. Trots att man står här nu och det är måndag igen och man undrar var dagarna tog vägen så är det endå med en viss känsla av tillfredsställelse.


Ballast är det när man får ta fram sina "power tools" t.ex sin vinkelslip med den nyinköpta kapskivan i diamantstål. Trä på sig sina nyinköpta hörselkåpor med radio och aux-ingång till mp3-spelaren och gå loss på betongplattorna så dammet yr.


Det är en gång om året som man vårstädar i trädgården. Det skall göras och det är ju så gött när det är gjort. Den enda skillnaden var att i år var det 8 grader i luften och regn i stället för 20 grader och sol.



Av Mats Lindestam - 13 maj 2010 11:12


Almost there, almost there...!




Ovido - Quiz & Flashcards