Masse Mysing

Alla inlägg under februari 2010

Av Mats Lindestam - 15 februari 2010 15:58

Jäkla "Alla Hjärtans Dag" jag glömmer den varje år (Eller så skiter jag i det undermedvetet. Jag vet inte.). Sen står man där med skammen när man inte har köpt något. I år var det extra jäkligt för Anette hade köpt både kort och en hjärtformad ask choklad. Så då fick man stå där och känna sig snål och oromantisk.
Förresten är det ju bara till för att man skall köpa grejor. Det är handlarnas fest och dom kan spela på ens samvete. Det är så dom kan sälja en spjälsäng för 13000:- till nyblivna föräldrar. Var är man för en förälder om man inte väljer det bästa till sitt barn.
Nu låg AHD på en helg men jag vet inte hur många gånger man, på väg hem från jobbet, kommer upp på tågperrongen och är den enda som inte har ett fång rosor. "Fasen har det redan gått ett år..?"

Lägg ner skiten och låt oss med guldfiskminne få lite sinnesfrid!


Var ute på årets första Powerwalk. Nu är det dags att komma igång igen. Det var riktigt skönt fast det var ett par minusgrader och det var ännu skönare att komma hem och ha det gjort. ;-). Så med facit i hand så fanns det egentligen inget bra argument att inte Powerwalk:a hela januari och halva februari. Hur det nu än var så hittade jag ett gäng argument emot.


En och en halv vecka kvar till vi åker till USA. Jag tror inte det har sjunkt in för jag är inte särskillt uppstressad. Fast sedan är det ju Anette som sköter allt det tekniska. Jag får nog skärpa till mig.
Ett litet smolk i bägaren är att det bara är 9 grader i Orlando. Skärpning tack! Vill inte ha en vintersemester när man åker till Florida.

Av Mats Lindestam - 11 februari 2010 07:07

Kaffe är en stark drog (i alla fall när det gäller mig)! Jag vet om det och endå går jag på mina efter mina. Förra veckan uppfann jag kaffebomben, bryggkaffe spetsat med espresso **Mums**. Den har jag levt på nu i nästan en vecka. Det har varit ganska mycket att göra på jobb. Då menar jag riktigt programmeringsjobb som kräver att man tänker och klurar en hel del. I dom lägena brukar jag var bra på att unna mig kaffe och den senaste veckan har det varit kaffebomber.
Så igår bestämmde jag mig för att styra upp mitt kaffedrickande till två koppar innan lunch och en kopp efter. Med vidöppna ögon gick jag in i detta vilket medförde en kopiös sneavtändning i går kväll. Jag trodde minst att jag hade fått hjärnblödning jag mådde illa och hade huvudvärk som gränsar till migrän. Jesus vad jag mådde dåligt.
Om det är såhär att tända av på kaffe så är tunga droger inget för mig.
Tyvärr vet jag om mig själv att jag ofta inte lär av mina misstag så nästa gång det står programmering på schemat så gör vi om det igen.

Av Mats Lindestam - 9 februari 2010 18:43

Här har ni en träningsform som ni garanterat inte hittar på varken S.A.T.S eller Friskis.


1. Beställ ca 30 semlor till ett datum ungefär 14 dagar in i framtiden. Här är det viktigt att ni väljer ett bageri som har sjukt många butiker/bagerier i staden där du jobbar. Ett mycket bra exempel är Mormors Bageri i Lund.
2. Be att få semlorna utkörda men insistera på att få komma till butiken och betala för att det förmodligen är smidigare. För bästa effekt be att få komma och betala samma dag som ni beställer.
3. Var noga med att blanda ihop butiken som ligger närmast tågstationen (varifrån du pendlar) med en som ligger hyfsat långt bort och be bageriet att faxa fakturan dit.
4. Lämna ditt jobb i lagom tid att hinna till butiken närmast tågstationen.
5. Gå in i butiken och gör dig till åtlöje och få dem sen att berätta var du egentligen borde vara.
6. Nu borde du ha väldig lite tid kvar till tåget skall gå. Då är det dags att älga genom hela stan för att komma till den rätta butiken för att kunna betala dina semlor.
7. Spring sedan allt vad du kan tillbaka till tågstationen. Om Gud vill och vädret tillåter så kommer du kanske att hinna med tåget. Annars kan du ju, svettig som en ost, sätta dig på stationen och gräma dig till ett nytt magsår över att det är exakt 59 minuter till nästa tåg går.


Om ni äter mycket semlor på ert jobb så kan du ju sälja ditt gymkort på blocket. Det kommer du inte behöva eftersom semmelsäsongen är lång och du kommer att vara i fin form till badsäsongen. Denna träningsformen bränner verkligen kalorier.

Mycket nöje!

Av Mats Lindestam - 3 februari 2010 08:43

  

Ekorrmums var just vad Sandras mormors vänstra stortå var sommaren 07. Vi satt på en restaurang på Grönan i Stockholm när en ekorre bestämde sig för att smaka av mormors tå. Eftersom vi satt på en restaurang så var det inte så att ekorren saknade alternativ men det var något med tån som tydligen inte gick att motstå.

Full kalabalik, iltaxi till sjukhus och stelkrampsspruta.

Det bevisar att man inte alls behövar åka till New York för att uppleva det stora äventyret. Det finns runt knuten när du minst anar och om du inte har för stora krav. 

Av Mats Lindestam - 3 februari 2010 08:27

  

Bilden är lite suddig men man ser ju endå att talgbollarna ser smarriga ut, eller hur?

Fyra dagar och inte ett enda hack i talgen. Samtidigt läser man i tidningarna att fåglarna svälter men trots det verkar det som om dom har råd att vara kräsna.

Här gör man sig till och sätter upp talgbollar i smideshållare för att gör en insats och för att Sandra skall få användning för sin fågelbok och kikare. Ornitolog är väl inget framtidsyrke men lite allmänbildning har väl inte skadat.

Jag skall ta ner maten igen och låta dom små skitarna svälta.

Av Mats Lindestam - 3 februari 2010 08:19

  

Till alla vintergnällare rekommenderar jag en vedkamin. That IS the shiznit! Jag skulle ta en kamin framför t.ex en bubbelpool sju dagar i veckan. 

Av Mats Lindestam - 2 februari 2010 17:45

Från 41,5 år till 90 år på 1,5 timme. Jag är färdig att kvittera ut min rullator nu. Fick världens låsning i ryggen (vid svansen någonstans) när jag spelade badminton igår. Det känns som om man har en midja som ett bi och att man skall gå av på mitten när som helst. Så går det när man slarvar med sjukgymnastiken och skiter i att stretcha.

Om det nu är någon som hör detta så ta lärdom. Stretcha efter träning och håll er mjuka och fina.

Om det nu finns någon framsida på denna medaljen så är det att man kan ta ett varmt bad med ett glas vitt på en måndag utan att frågor ställs.

  

Ovido - Quiz & Flashcards