Masse Mysing

Alla inlägg under oktober 2010

Av Mats Lindestam - 24 oktober 2010 16:21

...tell me how you doing. 


Det var i lördags, och dagen efter discot, som vi fick ett anonymt tips om att det kunde förekomma husdjur i hårbotten bland ungarna i plugget. 

Mycket riktigt! Vi hittade en liten rackare och drog igång med värsta behandlingen.


Man får väl se det från den ljusa sidan och vara glad så länge lössen håller sig till hårbotten och inte är någon annan stans.  


Kan ni se vem som är Sandra Lindestam och vem som är Erykah Badu?


     

Av Mats Lindestam - 24 oktober 2010 15:52

I fredags var det dags för Sandras första skoldisco. Jag har inga bevis men jag tror att jag var den som var mest uppspelt över det. I alla fall dagarna innan. 

Jag kunde gått på AW men erbjöd mig i stället att köra tjejligan (Sandra & kompisen Julia) till och från discot.


Fast på dagen D var det endå Sandra som var mest uppspelt. Det är svårt att inte glömma att hon går i "Nollan". Det var piffing på högsta nivå. Anette var tillförordnad Jean Pierre Barda och hade ansvar för "kryllorna" i nacken.


Tjejerna var tuffa som bandybollar när vi åkte discot, men blev lite spaka när dom kom dit och fick höra den höga musiken och se alla dom tuffa "sexorna". 


Discot varade mellan 18 - 21 men redan klockan 20 ringde vår granne Linda som agerade dörrvakt och meddelade att tjejerna var "Dead as Disco" och bara ville hem. 


Det var två trötta tjejer vi hämtade på skolan i Billeberga. Det krävs väl lite träning för att härda ut i hela tre timmar.




     





Av Mats Lindestam - 20 oktober 2010 10:13

Aaliya dog 2001 men då och då känner jag fortfarande att hon fattas mig. Sockersöt soul som till 90% alltid var on point. Det blir inte mer av den varan.


Av Mats Lindestam - 18 oktober 2010 07:44

Nu kan man få "information in the sky". Skånetrafiken har instalerat monitorer med TV4 reklam/information i sina nya pågatåg. Tack för det Skånetrafiken!

Nu tänker vi inte längre på att benen inte får plats. Dels för att sätena har dimensionerats för pygméer och dels för att man har satt en/ett jumbo papperskorg/askfat mellan varje säte som snor resten av platsen.



Sätt ut monitorer på stationerna också så kanske vi glömmer att tågen inte går i tid i heller.

Av Mats Lindestam - 18 oktober 2010 05:16

Än så länge så hänger man med, min korthaj till dotter, i skippbo, uno, svarte-petter, svälta svit & allt vad det heter. Man halkar dock hjälplöst efter undan för undan.

  


  


  

Av Mats Lindestam - 18 oktober 2010 05:13

Höll jag på att göra när jag skulle borsta tänderna i går kväll och fick en glimt av Sandras kvarglömda docka i badkaret. Vid en hastig blick såg den lite för verklig ut.

  

Av Mats Lindestam - 15 oktober 2010 07:24

Har bytat träningsapp i mobilen till SportsTrackerLive. En sjukt bra app för bar 60 boppers. Det fina är att man kan ladda upp sina träningsdata på webben och titta på kartor och grafer där.


En ytterligare gossig grej är att man kan använda ett live läge där andra kan följa ens framfart, via en karta, live and direct.


NOTE: Här skulle då vara en snajsig karta över min runda från igår men JavaScript har väl gått ut i strejk eller nåt.



Av Mats Lindestam - 12 oktober 2010 21:19

Har folk inget eget ansvar?


Idag hamnade jag, på ett överfullt tåg, mellan två personer som med råge hade passerat trivselvikt. Det var tre säten i bredd och meningen var nog att man skulle ha ett säte var. Tyvärr fanns det bara ett halvt säte kvar när jag skulle sätta mig.


Jag kom att tänka på en sak jag såg på TV och blev ordentligt "pissed off". Det finns/fanns en ombudsman för tjocka människor. Han för tjocka människors talan och värnar om deras rättigheter. Han lobbar hårt för att resten av världen skall anpassa sig till de tjocka. Killen menade på allvar att t.ex säten på flyg och tåg skulle göras bredare så att de tjocka skulle kunna sitta bekvämt. Vad händer när de tjocka blir ännu tjockare? Skall man slita ut några säte till och bredda de resterande?


För ett tag sedan var vi i Orlando (USA) och besökte en del nöjesfält. Mer än en gång såg vi "överviktiga" människor som var för tjocka för att kunna stänga säkerhetsanordningarna i åkattraktionerna. De överviktiga fick då tyvärr lomma iväg  med oförättat ärende. Var det nöjesfältet som hade ansvaret att bredda, och för all del fördjupa, åkattraktionen för att de överviktiga skulle kunna åka?


Jag förstår att det finns människor som inte kan rå för att dom är tjocka. Kanske på grund av någon sjukdom. Men 95% av de tjocka är det p.g.a egen försorg. Jag förstår också att det är bekvämt att kunna skylla på sjukdom när man inte gitter ta tag i sitt liv. Dessa människor måste ha gått upp i spinn när det för ett par år sedan hittades en "tjock-gen".


En tjock-gen!!!


Det är ju helt perfekt! Att vara tjock finns i generna, det var förutbestämt, och det går inte att göra något åt. De tjocka kan inte hållas ansvariga för sitt tillstånd.
Jävla skitsnack!


Det finns folk som på allvar menar att dom motionerar när dom:  

  • Går två trappor i stället för att ta hissen.
  • Går ut med hunden (2 ggr per dag) runt kvarterets vändzon.
  • Går 500 meter till kollektivtrafiken i stället för att ta bilen.

Sedan fattar dom inte varför dom inte går ner i vikt.


De tjocka har en rättighet som deras ombudsman borde värna om. Det är att se till att man anpassar de tjocka till sätena i flyg och tåg och inte tvärtom. Man kan utan vidare ha ett gäng "trivselkilon" och endå få plats i "sitt" säte.


Repetition är inlärningens moder:


Var finns det personliga ansvaret?!

Ovido - Quiz & Flashcards