Masse Mysing

Alla inlägg under mars 2010

Av Mats Lindestam - 15 mars 2010 21:08

Allt som oftast så tycker man (och även säger till) att Sandra är en bortskämd liten "skit" som inte vet hur bra hon har det och inte värdesätter sina saker.

Idag snubblade jag in på Biltema och råkade köpa en ny cykel till henne.

- "Men det är ju klart att tjejen skall ha en ny cykel!"

- "Det kan ju högst vara ett år kvar till hon har växt ur den gamla cykeln."

- "Det gäller att vara ute i tid, man vill ju inte att hon skall stå utan."


Jag gissar att jag är den Dr Frankenstein som har skapat mitt lilla monster.


Det var kallt att vänta på tåget i morse men under resans gång så utvecklade det sig till en riktigt härlig förvårsmorgon (finns det något sådant?).


Jag såg en kille (i min egen ålder eller lite äldre) i basker med en liten "antenn" på. Hur och när kommer man på att man vill ha på sig en basker? För många, inkl. killen själv signalerar nog basker att man är en mogen/myndig person.

För mig signalerar det bara att man inte kommit ur tonårsdrömmen att åka till Paris och leva och dricka Absint med dom stora konstnärerna.

Nä, väx upp, stoppa baskern i sopåtervinningen, eventuellt klipp dig & skaffa ett jobb.

Många gnäller på folk som vill se ungdomliga ut och inte agerar efter sin ålder. Att ha basker är bara andra sidan av samma mynt.


PS. En dag skall jag ge den i Lund så poppulära "Ian Wachtmeister"-hatten vad den tål också. F-n vad jag tycker illa om den. DS.

 

Av Mats Lindestam - 14 mars 2010 18:32

Blev väckta idag, 11:30, av moster Carina. Det är nog första gången någonsin det har hänt.


Det nya uterummet betalade tillbaka direkt idag. Temperaturen peak:ade vid +25 och det blev en skön & slö eftermiddag där ute.

 

Av Mats Lindestam - 13 mars 2010 18:26

Idag kom vi tillbaka från USA.

Jag hade aldrig kört en automatare innan vi åkte till USA. Jag var lite brydd för hur det skulle gå men fasen vad det var bakvänt att köra "stick shift" idag när jag skulle till affären och köpa mjölk. Jag säger inte att jag har konverterat men det hade vissa fördelar att inte behöva "fippla" med växelspaken.

Resan tillbaka var, för mig personligen, ingen lek. Förkylningen hade blivit bihåleinflammation och dessutom har vi under alla flygningar haft en tendens att hamna på rad 14 och där kan man inte fälla sätena. Jag vet inte om vi är för veka vid incheckningen eller hur det blir så. Så eftersom man satt som om man hade ett kvastskaft uppkört i rectum så blev det inte en blund på hela resa.

Nu är vi i alla fall hemma och är mycket trötta. Vi har försökt att härda ut men nu börjar folk knoppa in lite till höger och vänster.

Av Mats Lindestam - 11 mars 2010 18:37

Jag missade att dela med mig en höjdpunkt från Busch Gardens "The Drei Gringos Aus Tyrolen", Nisse, Nasse & Frantz Niederländer.



Dom där killarna har cohones som åker utanför Tyskland i dom brallorna. 



     

Av Mats Lindestam - 11 mars 2010 15:36

Håller Disney på att ta över världen? Det verkar som om dom svämmar över breddarna för när man kör förbi Disney World så har även elstolparna förvandlats till Musse.

  


Av Mats Lindestam - 11 mars 2010 01:54

För andra gången på två veckor är jag förkyld. Lite sådär när man är på resa. Det var dock inte värre än att vi kunde åka iväg på två dagars resa, med övernattning på Holyday Inn, till Tampa och Busch Gardens.

För Sandras skull hoppade vi över Universal Studios. Hon är lite för liten för att åka dom flesta åkattraktionerna och vi tyckte inte det var fair att låta henne sitta och vänta medan vi åkte.
Sofia tipsade oss om Busch Gardens och det visade sig vara en perfekt blandning mellan djurpark och nöjespark med åkattraktioner för både små och stora. Det fanns bland annat en berg och dalbana med en loop som Sandra fick åka. Häftigt tyckte både hon och jag.


Det fanns mycket vassa berg och dalbanor även för seniorerna. Jag var inte helt på p.g.a förkylningen men en jag inte kunde motstå var Sheikra med två fria fall (kolla länken).  

Sheikra

För övrigt blev de lite av varje:

* Ansiktsmålning, två stycken! Den första lyckades hon gråta bort.  


* Spel vilket medför att man vinner och får släpa på en fantazillijon gosedjur som man inte vill ha.

  

Vi har försökt att få Sandra att ge bort ett gäng till Sofias barn Titus, Maya och Zora med växlande framgång.


Trots att vi, i mitt tycke, bodde i ett lite skummish område så var vi bara tvugna att smita ut från hotellet och gå och äta på KFC, a first för hela familjen Lindestam/Andersson.

  

Be faily warned, 12 bitar med 3 sideorders är i mesta laget för en familj på två vuxna och en 5-åring. Djävulberg vad vi blev mätta och endå kändes det som att vi slängde hälften.
Vi var noga med att beställa ett Classic Meal men såhär i efterhand undrar jag vad brunsåsen har där att göra?


En sak jag har tagit till mig och gärna vill dela med mig som ett hett tips är att ha med sig Walkie-talkies när man är på nöjespark. Jag har sett många här som har det och det är ju helsmart om man är ett gäng som vill göra olika saker och inte har tillgång till mobil. Suveränt för att hålla kontakten.

Av Mats Lindestam - 7 mars 2010 16:28

Jaha, här säger dom att man har "Athlete's foot" och jag tror att dom nog tycker att jag är en snabb eller sportig jäkel! Så visar det sig att man bara är en fattig jäkel som fått fotsvamp.


Nu har ni bara någar få timmar kvar till jobb och vår lata söndag har just börjat. 70 grader F!   


Love to y'all

/Masse

Av Mats Lindestam - 6 mars 2010 22:41

Status: 66 grader Farenheit, Sol, kall Corona med citron och snart är poolen varm nog att bada i.

  


Idag har vi haft en lugn dag (så lugnt det nu kan bli när man är ensam med två trötta femåringar) hemma hos Sofia och David. Inget turistande idag. Sofia och Anette åkte till en mall och shoppade. David, Zora och Titus åkte till en basketmatch och jag blev kvar med Sandra och Maya.


Nu sitter vi vid poolen och äter brownies, dricker kaffe och dricker Corona. I kväll blir det en amerikansk fotbollsmatch med någon slags "korpliga". Det skall bli kul. Undrar om det är samma hårda tag som det kan bli hemma i svenska fotbollskorpen?


Vaya con Dios!

Ovido - Quiz & Flashcards