Masse Mysing

Alla inlägg under mars 2010

Av Mats Lindestam - 6 mars 2010 06:05

Klockan är tolv och jag är trött som en gris.

Vi var på Seaworld idag och kollade på alla vattenbaserade djur. Trots att 90 % av alla djur på Seaworld lever i vatten så blev dagens höjdpunkt och bästa bild på en ekorre. Mysko hur det kan bli.

  


Det går inte att komma ifrån att det är häftigt med späckhuggare. Vi var och såg en show med dem men det verkade som om det var lite låg stämning. Ett par dagar innan vi kom till Orlando så hade det varit en dödsolycka på Seaworld där en tränare hade blivit dränkt av en späckhuggare. Tränaren blev hedrad under showen.


Ett konstigt djur är Manateen. En sackosäck med späck och ett ansikte. Påminner om ond bråd död. Hyfsat osmaklig.

  


Det fanns två apfräcka berg och dalbanor, Manta och Kracken, som vi inte åkte. Sandra var för liten och jag och Anette ville inte åka ensamma. Förhoppningsvis kan jag och Anette åka tillbaka själva på söndag och bara åka dem. Sofia trodde att hon skulle kunna ta Sandra på söndag i ett par timmar.


För övrigt blir det lugnt i helgen. Nu har vi turistat järnet hela veckan så nu förtjänar vi lite lugn och ro. Vädret har blivit lite bättre här de senaste dagarna. Kanske kan det bli lite BBQ på lördag.

Av Mats Lindestam - 5 mars 2010 05:53

  


Idag kom vi tillbaka till Orlando efter två dagar i Miami. Vi bilade ner till Miami och det funkade väl i stort sett smärtfritt. Man blir lite sne på alla tullar som dyker upp titt som tätt. "Va f-n, är det dags att betala nu igen! Med domhär priserna borde det ingå fria drinkar och jag borde få min egen fil gjord i bladguld." Något sådant kan det ha låtit. Vet inte om jag sa det eller om jag bara tänkte det. Jag får höra med Anette.
Iofs så kunde vi ha valt att köra på gratisvägar men vi kände oss osäkra och körde bara som google sa åt oss att göra. Ta lärdom av detta. Om ni skall köra i USA med Google som guide så ha många endollar på fickan.


Väl framme i Miami satte jag nytt pers i maxpuls. Från att ha haft två filer hela vägen från Orlando så blev det plötsligt, i Miami, sex filer fullt med bilar med max en meter mellan varje bil. Upp till detta så skulle vi hålla reda på alla avfarter vi skulle in på. I Sverige kör vi med fördel av på höger sida men i USA har man avfarter varhelst det passar. Det gör att man inte, som i Sverige, kan hålla sig till höger så är man hemma. Gör man det så kan det hända sig att man får snedda över sex filer för att komma av till vänster helt plötsligt.


Sofia, som vi bor hos i Orlando, var begåvad nog att övertala oss att välja ett hotell på South Beach i Miami och det är vi glada för nu i efterhand. Vi bodde på ett hotell två parallellgator från Ocean Drive som är hotell och bargatan som går längs stranden mot Atlanten. När vi gick där på kvällen så kände man väl att man var tio år för gammal och att man hade en unge för mycket med sig. Det blev försvinnande lite clubhopping. ;-)
Fast att sitta på resaurang och äta gott och dricka Mojitos funkade bra det också. Katten vet om vi inte blev lite flamsiga också.  


The locals tyckte att vädret var på tok för kallt men jag och Sandra tyckte inte det var värre än en halvtaskig svensk sommardag så vi tog oss ett bad. Det hade nog fått vara bra mycket kallare för att vi inte skulle bada när vi nu var där. Jag misstänker att Anette är badkruka i det fördolda för hon vill helt enkelt inte bada fast att hon vet att vi förmodligen aldrig mer kommer till Miami.  


Om inte jag och Picasa blir helt ovänner så hoppas jag att det finns bilder att se i morgon någon gång.


Slutligen så stod Crockett & Tubbs inte att finna. Dom är och förblir borta.

Av Mats Lindestam - 3 mars 2010 05:15

Igår var vi på Disney World Magic Kingdom. Det var både och. Jag vet inte hur jag skall känna för det. Det var svinigt dyrt och det gick mest ut på att dom skulle kränga Disney-grejor. Det fanns inte något som inte hade musseöron. Det fanns väldigt få åkattraktioner men inte ens dom fick vi åka eftersom vi hade en övertrött 5-åring med oss som inte ville göra något alls. Det är ju lite sådär när man har betalat en arm och ett ben för att komma in i parken.
Till slut fick vi boxat ner Sandra i en sulky så att hon fick sova ett tag medan jag och Anette fick gå runt och se på omgivningarna.
Efter tuppluren blev det bättre men då hade vi bara tre timmar kvar att göra hela Magic Kingdom parken. Det är en övermäktig uppgift. Hur som helst så slutade dagen positivt och det avslutande fyrverkeriet vid Disney-slottet styrde upp saker och ting. Det är ett mäktigt slott även om det bara är på låtsas.

  


Idag tog vi en vilodag med lite avkopplande shopping på en av alla "Premium Outlets". För er som inte vet vad en premium outlet är så kan jag berätta att det är stora malls där dom stora kedjorna Adidas, Nike, North Face, osv.. säljer ut grejor till hyfsat rabatterade priser. Visst det är väldigt mycket XL, 2XL,.., 9XL men man kan fynda järnet om man bara bjuder till lite.


I morgon bär det av till Miami, med en övernattning, för att se om vi kan få upp spåret på Crockett & Tubbs.


Vaya con Dios!

Av Mats Lindestam - 2 mars 2010 15:50

För alla er som tror att livet som resande bloggare bara är champange, lyx och glamour ville jag bara visa att det inte är så.

  


Dom flesta gånger få man nöja  sig med barnrummet, ett Disney sminkbord och en Hello Kitty pall. Champangen är allt som oftast avslaget mineralvatten eller kallt kaffe. Men jag är inte bitter...

  

Ovido - Quiz & Flashcards