Masse Mysing

Alla inlägg under december 2010

Av Mats Lindestam - 10 december 2010 11:36

Man blir inte en "riktig" bloggare om man inte har med "Veckans Outfit". Tro inte att jag inte håller koll på mina konkurrenter. Grejen är dock att jag har så förtvivlat lite att jobba med!


Ett "Pännbänd" från Everest (99 boppers på Stadium) kan ju dock vara något för vårens glassåkning på Åreskutans topp, eller? (Det sportiga understället från Helly Hansen får ni med som bonus.)

     


Av Mats Lindestam - 10 december 2010 10:30

I pity the fool..

...Som sitter inne och tittar på sin såssiga film eller spelar på sin spelkonsol och bitchar om att det inte är HD-kvalite och 7.1 ljud


...Som sitter inne och bitchar om hur mycket dom väger och hur svårt det är att komma till på ett Zumba-, Rumba-, Piloxipass.


...Som inte vill något, om det inte har med kaffe och röka en cigarett att göra.


En dag som idag måste det vara svårt att vara både ateist och agnostiker. En dag som idag måste man bara tro på att det finns en gud & att han är god. Det är en vacker värld vi lever i. Den som inte inser det är "the fool I pity the most"!


Det var mörkt och kallt när jag gav mig av på morgonens runda. Efter ett tag dök solen upp över horisonten och förgyllde min dag. Då var jag extremt glad att jag gick min runda trots allt.

Gratis motion och ett spektakulärt skådespel i HD och 7.1 ljud. Till och med Tågarps fulaste byggnader, Skåne-möllan och Sollebolagets silosar, blir nästan vackra.


  

Tyvärr kan inte min mobils såssiga kamera göra vyerna rättvisa, men håll tilgodo.


  


        

NB: Summa summarum så var det en pissig morgon för jag och Sandra hade ett storbråk innan vi gick till bussen.

Av Mats Lindestam - 5 december 2010 17:18

Idag var vi på Bowlingkalas i Svalöv. Ja, mest Sandra förstås! 


Det snöade som bara den och därför åkte både jag och Anette med till kalaset. Jag behövde ju någon som puttade om vi körde fast. Dessutom tyckte vi inte att det var lönt att köra hem för att sedan köra tillbaka för ynka två timmar. Två timmar skall man väl kunna slå ihäl i kommunens centralort?


Det visade sig att det var lättare sagt än gjort. När man var tretton år och började på högstadiet, så var att komma till Svalöv nästan som att komma till en storstad. Det fanns ett riktigt centrum med en massa affärer som man kunde driva runt i. Så är det inte mer kan man väl konstatera. Svalöv är numera kommunens blintarm alt. tolvfingertarm om man så vill. Man kan ju knappt komma dit och nästan ännu mindre ta sig där ifrån.


Först så tänkte vi att på Gunnarssons ICA kan man väl roa sig och shoppa någon timme eller så men ack vad vi bedrog oss. Efter tjugo minuter var vi så uttråkade att vi var tvungna att gå. Gunnarssons är inte vad det har varit. Jag vet faktiskt inte om det någonsin har varit vad det har varit. 

En sak tar jag med mig i alla fall. Gunnarssons i Svalöv är det enda stället som jag vet som säljer "Instant Vodka" fyll på med vatten och du är "good to go".



Tyvärr blev inget bättre när vi hade kommit ut. Det enda caféet värt namnet hade stängt och alla andra goa affärer hade förvandlats till pizzerior. Fem pizzerior räknade vi till bara i "centrala" Svalöv. Hur lyckas dom överleva när allt annat lägger ner. Det är en gåta jag skulle vilja har svar på. För mig är det en gåta svårare att lösa än "perpetuum mobile".


Till sist lyckades vi hitta det enda stället som var öppet, serverade kaffe och inte var en pizzeria. Pressbyrån vid "bussatorget". Där fanns det latte och lussekatt, vilket gjorde Anette glad och svart kaffe och kanelsnäcka, vilket gjorde gjorde mig glad. 


Den Pressbyrån var precis allt. Den var en DVD-uthyrningsbutik. Det stod två Mac:ar vid ett bord vilket gjorde den till ett internetcafé. Den var även ett reguljärt café för i en liten myshörna stod ett litet bord. Där kunde vi sitta och inmundiga vår fika. Den hörnan tjänade också som spelhörna för den som ville det. Fast nu ville vi att det skulle vara en myshörna och då fick den vara det.

  


Det visade sig att just idag verkade vara en speciell dag i Svalöv. Någons genitalier fyllde visst jämnt.



Jag undrar hur gammal killen blev om nu hans "Peter-Nicklas" blev 40 år?

Kan man förutsätta att killen blev lika gammal eller det kan man inte?


NB: Instant Vodka var inte det enda behändiga vi hittade på Gunnarssons. Dom hade även sjukt praktiska kondomer men tillhörande vibratorring. För den slöe! Om nu Herr Gunnarsson tröttnar på att vara ICA så skulle han lätt kunna ta upp kampen med Kell & Co eller Teknikmagasinet.

Av Mats Lindestam - 1 december 2010 08:42

Idag började jag min semester. I år lade jag den ovanligt sent. 


Jag var lite uppstressad i morse för  Sandra skulle till skolan. Det kanske inte låter som något att bli stressad över. Jag har dock inte vanan att skicka iväg henne på morgonen och jag var på helspänn för att allt skulle kugga i och för att hon skulle få med sig allt. Det var lappar på spegeln och påminnelser i mobilen som gällde.


Jag fick ju starta med den värsta dagen, gympadagen! Skulle jag komma ihåg att få med gympapåsen? 

Förutom att det var gympa idag så var det första dagen för årets julkalender. Trots att upplägget från SVT var klockrent: 15 min julkalender mellan 07:15 - 07:30 och 2 min "klädrace" (för att hetsa ungarna att klä på sig) därefter, så var vi sena ner till bussen som går 07:50. Det var dock precis alla just idag. Det kom folk springade från vänster och höger. Vi var långt ifrån sist. 


Efter att bussen hade taxat ut på 110:an så hade jag en underbar promenad hem i vintersolen. 


Vad är den manliga motsvarigheten till "Bullmamma"?


Idag skall Sandra ha med sig sin kompis Siri hem. Eftersom det är min första hemmadag så vill man ju ligga bra till och få en skön start. Jag iklädde mig helt enkelt rollen som "Pannkakspappa". Smeten står och "päser" i kylen, "as we speak". Hin håle skall ta dom om dom inte vill ha pannkakor!

Ovido - Quiz & Flashcards